Sådan bliver du en bedre cykelrytter

Sådan bliver du en bedre cykelrytter

Dyrker du cykling på højt plan, eller blot på begynder niveau, og ønsker du at forbedre dine cykelpræstationer, så er der en række ting du kan gøre.

Hvis du skal blive bedre til, at cykle så skal du selvfølgelig bruge en masse tid på cykel, da det uden tvivl er den bedste måde at blive bedre til at cykle på. 

Men det er også vigtigt, at havde et varieret træningsprogram, så der ikke kun står cykling på programmet. 

Hvis du vil blive bedre til, at cykle så kan du bl.a. tilføje styrketræning til dit træningsprogram, da det vil give dig mere styrke, der kan forbedre dine cykelpræstationer. 

Udover et godt og kordineret træningsprogram, så er kosten også yderst vigtig for, at du kan opnå bedre præstationer. 

Med et godt kordineret og varieret træningsprogram, samt den helt rette kost, så har du de bedste forudsætninger for at forbedre dine cykelpræstationer.

Cykel, cykel og cykel 

Når du skal blive bedre til, at cykel så er det selvfølgelig en god ide at cykle en masse. 

Men der er en række tiltag, du kan tilføje til din træning, så dine præstationer bliver bedre. 

Mange har tendens til at cykle den samme rute, men det er en god ide, at skifte ruterne ud med nogen nye. 

Og for at variere cykeltræningen kan det være en god ide, at vælge nogle ruter med forskellige strækninger, og med forskellige stigninger. 

På den måde udfordrer du hele tiden dig og din krop, hvilke i sidste ende giver bedre resultater.

Styrketræning som supplement til cykeltræning

Det er en god ide, at supplere cykeltræningen med noget styrketræning, hvor der er primært fokus på ben.

På trods af cykling kræver gode benmuskler, så er det stadig vigtigt, at du ikke glemme resten af kroppen.

Øvelser der er gode til, at give gode benmuskler er squat, dødløft og lunges.

God kost giver gode resultater

Kosten er yderst vigtigt, uanset om du styrketræner, cykeltræner eller dyrker en anden form for sport.

En god kost giver dig de bedste betingelser efter din cykeltræning eller styrketræning, så din krop kan restituere optimalt efter din træning.

En god restitution giver mulighed for, at træne mere og øge muskelmasse, hvilket i sidste ende kan hjælpe dig betydeligt med at opnå forbedret præsentation indenfor cykling.

Nogle vil gå så vidt, at sige at kosten er mindst lige så vigtig som din cykeltræning og styrketræning.

Denne artikel er lavet i samarbejde med livsstilen.dk

We will be happy to hear your thoughts

Leave a reply